lördag 3 oktober 2009

Motivationsbrist


Det är mycket länge sen att jag har skrivit på min blogg. När man läser bland kommentarerna så var det inte uppskattad av alla. Men ibland finns det bara inte ork för allt. Har varit mycket borta på uppdrag och har många nya projekt på gång. Det optimala och idealiska vore förstås att man bara skulle behöva syssla med saker som tycker om att göra. Men ibland ser verkligheten annorlunda ut. Hade de senaste veckorna faktiskt några uppdrag för organisationer och företag som gjorde att jag nästan mådde dåligt. Åt andra sidan uppskattar jag desto mera när man får jobba med det som man tycker om att göra.
Jag tror vem som helst drabbas ibland av motivationsbrist. Det kan finnas hundratals orsaker för det. Vissa tycker nu kanske att det inte borde hända för mig som jobbar huvudsakligen med att utveckla idrottarnas motivation och mentala styrka. Men kan också svänga det hela det hela till något positivt. När jag själv har upplevt en motivations- och energisvacka så kan jag förstå mina adepter ännu bättre tack vare mina egna erfarenheter. Och sen en sak till: Det är roligt att se att de olika verktyg och strategier man kan använda för att hitta motivation på nytt, verkligen fungerar.
Jag ser i alla fall fram emot att regelbundet dela med mig om mitt arbete och mina funderingar. Avslutningsvis ett stort tack till alla uppmuntrande kommentarer och email jag har fått de senaste veckorna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Welcome back!

Linda sa...

Roligt att du är tillbaka! :)

Varma hälsningar från Thailand! :)

LKW sa...

Fint att du är på gång igen!

Anonym sa...

Jag tror det är nödvändigt med svackor ibland så njuter man så mycket mera då allt rullar på .
Sköt om dig!

Anonym sa...

Helt naturligt att alla har motivations- och inspirationssvackor ibland. Bry dig inte om spydiga kommentarer! Skriv när du känner och orkar för det! Ser fram emot föreläsningen om arbets- och livsglädje.

Anonym sa...

Glömde skriva signaturen Maggi under föregående kommentar.
Maggi alltså