fredag 4 december 2009

Vad ska man säga?

Hittade idag en videosnutt som jag har tittat flera gånger och jag vet fortfarande inte vad jag ska säga om den. Den visar målgången av VM i triathlon 1997(3,8 km simning, 180 km cykling och 42 km löpning, allt efter varandra utan paus). Det gäller kampen om bronsmedaljen i damklassen. Titta på videon och bilda en egen uppfattning. Jag måste erkänna att jag är grymt imponerad över dessa två damers vilja och kämpaanda. Samtidigt tycker jag att de (eller arrangörerna?) lekar med livet som insats. Borde man ha plockat damerna från banan? Men åt andra sidan. Vem har hjärtat att göra med målet i sikte efter över tio timmars strapatser.
Vilken slutsats du ännu kommer till, ett facit kan vi väl alla vara överens om: Träna tillräckligt mycket och med rätt kvalitet om du ställer dig en sådan utmaning för att undvika hälsorisker och för att kunna nå målet med ett leende och inte i delirium.

Inga kommentarer: