fredag 4 januari 2013

De första kilometrarna mot "brändÖluffen"

Hemma igen och lite tid för att få sin egen kropp och själ i skick igen. Det går så mycket lättare att motivera sig att regelbundet motionera om man har ett mål. Jag tycker mycket om att motionera men när man är mycket på resor blir det ofta så att man blir lite bekväm när man är hemma. Det är då som några fysiska utmaningar i form av mål gör skillnaden mellan att ”vila” och motionera. Har hittat två utmaningar för mig för i år.


Skall delta i "brändÖluffen" den 18 maj på Brändö i den fantastiska åländska skärgården. Det arrangeras en halvmarathon (21 km) och ett motionslopp (10 km). Här hittar du mera informationen om "brändÖluffen". Håller det tills vidare ännu öppet om det blir 21 eller 10 km. Det viktigaste är att jag har ett mål att träna för. Idag blev de första kilometerna av på vägen till Brändö i ett härligt vinterlandskap (se fotona).

Om du undrar vad mitt andra mål är så måste du ha ännu lite tålamod. Tids nog ska jag berätta om det (och utmana dig bästa läsare).


Inga kommentarer: