fredag 18 juli 2008

Lite tidskrävande men ändå roligt

De senaste veckorna fick jag allt fler förfrågningar från Schweiz, Tyskland och Österrike om jag inte kunde skriva en blogg också på tyska. Jag har nog funderat på det förut och kom fram till att det skulle vara roligt men varifrån skall jag ta tiden för det. Tidsbristen har hittills varit min förklaring och samtidigt min ursäkt för att bloggen finns bara på svenska. För några dagar har situationen drastiskt förändrats. Nej, nej inte på det sättet att jag plötsligt skulle ha hittat överloppstid i mitt schema. Orsaken att jag ändrade mig och öppnade idag min tyska blogg är att jag kommer att arbeta mycket mera åt den tyskspråkiga delen av Europa de närmaste åren. Flera idrottare och lag i Tyskland, Österrike och Schweiz har anlitat mig som deras mentala coach och idrottspsykologiska rådgivare. Det för också automatiskt flera föreläsningar i dessa länder med sig och därmed allmänt flera kunder och intresserade. Bloggen riktar sig därför till alla tyskspråkiga som vill titta lite bakom kulisserna av mitt arbete eller få mera inblick i mental träning, coaching och personlig utveckling. Min svenska blogg påverkas inte av ”konkurrensen”. Jag kommer också i framtiden att skriva tre till fyra inlägg i veckan.

Inga kommentarer: