lördag 14 november 2009

Karriär som fotomodell?


Idag höll jag en föreläsning som Xtravaganza arrangerade vid Jakobstads gymnasium. Rubriken ljöd ”Hur kan jag svänga motgångar till framgångar”. Det är knappast överraskande att optimistiska människor har lättare att lyckas med det än pessimister. Lite mera förvånande är det så att pessimister betydligt mera sällan upplever motgångar än optimister. Men riktigt stum av förvånad blir man när man får höra om olika undersökningar som alla visar att pessimister ligger mycket närmare verkligheten än optimister. Jag ska återkomma till detta mycket intressanta ämne i ett annat inlägg längre fram. Efter föreläsningen var ett fotoshooting på programmet. Vem vet kanske blir man ännu modell på äldre dagar. Det var inte första gången som det har tagits foton av mig och man är alltid lika kritiskt till resultatet när man ser sig själv. Men det var första gången som jag tyckte att jag kände igen mig själv som person när jag såg provbilderna. Tack Anders!

Inga kommentarer: