lördag 29 maj 2010

Det ska bli intressant...


Föreläste idag på FKF i Vasa om ledarskap. Jag var lite orolig (eller egentligen mycket orolig) om min kropp håller för att föreläsa i 6 timmar. Har fortfarande grymma problem med ryggen. Diskbråcket har fört med sig att jag inte har mycket känsla kvar i vänster ben och det gör det jobbigt att gå och att gå i trappor känns ungefär lika utmanande som tidigare att springa en halvmaraton. Men det gick faktiskt riktigt bra. Nu hoppas bara att jag får grepp om hälsoproblemen. Saknar att motionera och får smaka på ordet abstinens i veckor redan.
Senare i eftermiddags fick jag förfrågan att vara med i en projektgrupp för planeringen av ett så kallad Mental Training Research Centre. Behövde ingen betänketid utan tackade direkt ja. Jämfört med andra länder är den mentala träningen i Finland fortfarande i barndomsstadiet. Ett sådant center skulle inte bara höja konkurrenskraften för våra toppidrottare, det skulle också gynna personalutvecklingen i många företag. Ska skriva mera om projektet så småningom. All planering börjar från scratch. Bara synd att man inte kan lobba för att välja Pedersöre som placering för centret eftersom kommunpolitikerna är allt annat än vänligt inställda angående ett sådant center. Men oavsett, det ska bli mycket inspirerande att vara med i projektgruppen.

2 kommentarer:

Pedersörebo sa...

Se till att få centret till Lappfors så är byns alla problem lösta ;)

Christoph Treier sa...

Ja, det skulle ligga något i det. Det kan vara fråga om 15 nya arbetsplatser och många andra positiva kringeffekter som går hand i hand med en etablering av ett sådant center.Det finns flera orter som redan har anmält sitt intresse (Pedersöre hör inte till dem). Så jag tror inte att det är en bra idé att "blanda in" Pedersöres politiker i det ;).