tisdag 1 juni 2010

Sommarski i Ruka


Jag älskar att åka slalom, det är något av det bästa jag vet. De flesta bloggläsare tänker nu säkert hur han kommer på idén att skriva om slalomåkning på en sådan fin försommardag som idag. Naturen visar sig i sin finaste grönska och jag tänker på slalom. Det har dels med mitt arbete att göra eftersom jag tränar flera toppskidåkare mentalt och de har redan börjat med träningen inför den kommande vintern. På så sätt är det kanske inte så märkligt att tankarna går då och då till snön.
Och sen är det faktiskt så att det går fortfarande att åka slalom bara några få biltimmar härifrån. I Ruka har man nämligen under vintern tillverkat så pass mycket snö med hjälp av moderna snökanoner att det fortfarande finns bästa förhållanden att åka slalom (se ovanstående foto). Självaste slalom världsmästaren Kalle Palander kommer att leda ett ski trainings camp för juniorer den 6-9 juni i Ruka.

Inga kommentarer: