torsdag 7 juli 2011

Snabbvisit till de Liechtensteinska Alperna




Det är fantastiskt sommarväder och jag får varje dag höra frågan: När ska du ta semester?. Svaret är likadant som ifjol: Det blir inga semester i sommar heller. Det stundar allt för många viktiga idrottsevenemang för vissa av mina adepter under de närmaste veckorna. Det vore ett svek mot dem att sätta lapp på luckan och ta semester. Jag skriver det här inte för att man skulle tycka synd om mig. Tvärtom, jag har världens bästa jobb och får inte sällan arbeta med saker som andra sysslar under sina semesterdagar med. Nyligen hann jag till exempel med ett snabbvisit (3 timmar)till de Liechtensteinska Alperna. Jag arbetade under min studietid ibland som slalomlärare i Malbun (Liechtenstein)som är en av mina absoluta favoritplatser på jorden. Titta själv !

1 kommentar:

Äventyret framtiden sa...

Wow!:)Verkar högre än Getabergen.