onsdag 31 augusti 2011

Händelserik höst väntar


Foto: Friedenskapelle i Malbun/Liechtenstein. Besöket i alperna var en av sommarens höjdpunkter.

Augusti månaden år slut och därmed också sommaren. Hösten är den mest arbetsintensiva årstid för mig. Sommaridrottarna ligger mitt i slutspurten i deras säsong, vinteridrottarna ligger i startgroparna, företag och organisationer arrangerar föreläsningar, kurser och utbildningar för sin personal, alla medborgarinstitut och arbetarinstitut kör igen sin verksamhet igång och många privatpersoner frågar efter coaching för att börja med mera hälsosamma vanor för ta itu med andra viktiga frågor deras liv.

Jag nämnde i ett föregående inlägg att jag passade på att skriva tre nya föreläsningar under sommaren. Det ska bli spännande att se hur de tas emot av åhörarna.

Här några axplock ur höstens program: Sluta röka kurser, föreläsningar om attityd på högstadieskolor och gymnasier, invigningstal, föreläsningar vid kongresser bland annat i Lillehammer/Norge, Borgå, Helsingfors, Zürich/Schweiz, Hamburg/Tyskland, business-coaching för tre stora livsmedelsföretag och ett transportföretag, handledningar för vård och utbildningspersonal i hela Svenska Finland, besök på träningsläger av diverse landslag, individ. mental träning med toppidrottare och inte minst alla coachingar på min mottagning i Karleby. Programmet innebär tusentals kilometer i bil, tåg och flygplan. Det gäller att vara ”fit for fight”. Det är just det som jag är mest orolig för. Efter att jag kunde motionera regelbundet under våren satte min rygg (igen en gång) stopp för all träning under sommaren. Jag har absolut ingen brist på motivation men det gäller att lyssna på ryggen. Kanske bäst att ta ett snack med släggkastaren Karjalainen som dras med liknande ryggproblem.

Inga kommentarer: