tisdag 1 januari 2013

Daglig hjälp för att orka hålla fokus och uppnå dina mål!

Vill önska er alla ett gott och framgångsrikt nytt år. Alla drömmar och önskemål har största chansen att uppfyllas om man gör dem till mål. Vad behövs det för det? Först och främst måste jag göra upp en plan. Om jag har en plan för hur jag kan uppnå en dröm eller ett önskemål så blir dem i själva verket till konkreta mål.


Konkreta mål är en förutsättning för att lyckas men räcker i sig inte till. Det behövs dagligt och målmedvetet arbete och träning. Därför beslöt jag att varje dag publicera ett motto som ska hjälpa dig att orka hålla fokus på dina mål. Det kan vara ett ordspråk som sporrar till eftertanke eller ett råd från en framgångsrik människa (onödigt att uppfinna hjulet på nytt om det finns människor som har hittat vissa framgångsrecept).

Du kan dagligen läsa mottot här på min blogg. Bäst du prenumererar på bloggen så behöver du inte aktivt söka upp bloggen varje dag.
Eller så gillar du min facebooksida ”CT Coaching & Training” och får därmed mottot dagligen direkt i ditt nyhetsflöde.
Eller så meddelar du din emailadress till treier.coaching@gmail.com och skriver ”Dagens motto” så får du dagligen ett email med mottot.

Du behöver inte vara elitidrottare eller toppmanager för att kunna dra nytta av det. Alla har hjälp av en daglig motivationsinjektion som dessutom ser till att man håller fokus på rätt sak på vägen att uppnå sina mål.

Inga kommentarer: