onsdag 8 april 2009

Pojken som frågade pappan...

En dag frågar en son sin far: "Pappa, springer du en maraton med mig?"
Pappan svarar: "ja" och de springer sin första maraton tillsammans.
En annan dag frågar sonen sin far igen: "Pappa, springer du en till
maraton med mig?" och pappan svarar igen "ja, min son".
En dag frågar sonen sin far: "Pappa, vill du göra en Ironman tillsammans med
mig?" (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning) Och pappan svarar igen
"Ja"...

Och här kommer videon till denna historia.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Rörande vacker video. Vilken pappa! Jag gillade förresten din kolumn i dagens Xtra. Viktiga saker det här med självkänsla. Ha en riktigt glad påsk! Jag börjar jobba på tisdag igen.
Maggi

Karin sa...

Det här är kärlek när den är som störst. Total och enbart givande.
Glad påsk!

Göte sa...

Rörande, tårarna rinner ännu. Otroligt vackert.
TACK !!!

Anonym sa...

Underbar video och fantastisk musik! Tack tack!

Malenami sa...

Tack för det gripande inlägget, jag lånade det till min blogg. Jag önskar dig en skön påsk!

MVH. Malenami

Christoph Treier sa...

Till Maggi:
Tack för komplimanget för kolumnen. Fick faktiskt ovanligt mycket respons på den, och alla positiva... : )
Glad Påsk till dig också och en bra start efter semestern på tisdag.

Christoph Treier sa...

Till Malenami:
Är bara glad för att du lånade inlägget till din blogg. jag tycker den passar riktigt bra som modernt påskbudskap.
Önskar dig också en glad påsk (och hoppas allt går enligt planerna ;)