lördag 18 september 2010

3200 km och hundratals intressanta människor


Det är ett tag sen jag har uppdaterat min blogg. Det fanns helt enkelt ingen tid för det. Jag har de senaste 10 dagar hunnit köra 3200 km och träffat hundratals människor. De fleste av dessa människor har jag inte kommit i direkt personlig kontakt eftersom de har kommit och lyssnat på en av mina föreläsningarna. Men sen finns det ett femtiotals människor som jag hade det stora nöjet att få bekanta mig lite närmare med. Tretton av dessa femtio fick jag till och med en personlig relation med under en tre dagars ”Sluta röka”-kurs (läs mer om kursen här). Det är en stor utmaning att finnas som stöd för storrökare under de tre första rökfria dagar i deras ”nya” liv. Jag ser redan fram emot att träffa dem i början av oktober vid vårt första av sex uppföljningsmöte. Jag höll också grupphandledningar för olika omsorgs enheter. Har slälv arbetat med handikappade under mina studieår i Schweiz och känner därför speciellt stark för människar som arbetar med handikappade människor. Jag hann den gångna veckan också med att hälsa på i det finska toppidrottens mekka i Vuokatti där jag höll mentala coachingar och hade ett möte med ledningen av det finska skidskytte landslaget gällande ett samarbete för den kommande säsongen 2010-11. Det var en oerhört givande vecka med alla nya människor jag träffade men för min smak var det på tok för många timmar som jag tillbringade körandes i bilen eller sittandes i tåget eller på någon färja.

Inga kommentarer: